Kas İskelet Sistemi Problemleri

Kas İskelet Sistemi Problemleri ve Oluşma Nedenleri

Kas iskelet sistemimizde oluşan birçok problemin aslında ana kaynağı yanlış postür (duruş) alışkanlıklarıdır. Küçüklüğümüzden beri süregelen ağır ve tek taraflı çanta kullanımı, ders çalışırken düzgün oturmamak, ergenlikte boyun hızlı uzaması ile oluşan adaptasyon problemi ve gelişme çağında kız çocuklarının büyüyen göğüslerini gizlemeye çalışmaları gibi durumlarda omurga eğrilerek şekil değiştirir. Skolyoz, kifoz, yuvarlak omuz, boyunda-belde düzleşme ve birçok omurga dejenerasyonlarına neden olur. Estetik açıdan olduğu kadar mekanik bel ağrıları, kronik boyun-sırt ağrılarına neden olduğundan hastanın yaşam kaliteside düşmektedir.

Tedavisi

Kas iskelet sistemi problemleri aslında biyomekanik problemlerdir. Vücudun her yönüne yapışan kasların kuvvet dengesinin bozulmasından kaynaklanır. Yani Kuvvetli olan taraftaki kaslar omurgayı kendi tarafına çeker ve omurga daki eğriliklere neden olur. Tedavi programıda bu yönde hazırlanır. Kuvvetli ve spazmdaki kasların gevşetilip, uzatılarak, kuvvetsiz olan kasların ise kuvvetlenmesi sağlanarak bu mekanik problem ortadan kaldırılarak hasta da geçici değil kalıcı çözüme gidilir.

Uygulanan Tedavi Teknikleri

Manuel Terapi: Hiç bir ilaç, yardımcı cihaz kullanmadan sadece elle yapılan mobilizasyon, manipülasyon, traksiyon ve terepatik masaj teknikleri kullanılarak yapılan tedavi yöntemidir. Amaç spazmik dokuyu çözerek normal eklem mobilizasyonunu sağlamak. Dokulardaki kan dolanımını artırarak kronik ağrıları sonlandırmak.

Kuru İğne Tekniği: Kronik ağrıların nedeni aslında dokulardaki kanlanma problemidir. Kuru iğne tekniği ile dokuların normal kanlanma seyri sağlanır.

Refleksoloji: Sistemik ve psikolojik problemlerde kullanılan bir tedavi tekniğidir. Vücudumuzun belirli bölgelerindeki sinir sonlanmalarına uygulanan bası tekniğiyle vücudumuzun hormonel ve dolaşım sistemi uyarılarak anksiyete, depresyon, stres, kabızlık, inflamasyon, ümmün sistem zayıflığı, strese bağlı kas iskelet sistemi ağrıları, strese bağlı migren, uyku bozuklukları gibi problemlerin üstesinden gelinmektedir.

Klinik Yoga: Hasta biyomekanik olarak değerlendirildikten sonra, hastanın kas iskelet ve sistemik problemlerine uygun olarak tedavi etmeye yönelik hastaya yoga eğitimi verilmektedir. Bu tedavi hastanın fonksiyonellik kazanması ve psikolojisi için büyük önem taşır.