Omurga Problemlerinin Oluşma Mekanizması ve Tedavisi
Kas iskelet sistemi problemleri biyomekanik problemlerdir. Yanlış postür (duruş) alışkanlıkları, inaktivite (hareketsizlik), aşırı yüklenme ve strese bağlı olarak İskelete yapışan kasların kuvvet ve elastikiyet dengesinin bozulması, bağdokunun yapışmasına, eklemlerdeki mobilitenin azalmasına neden olur ve bunun sonucunda fonksiyonel skolyoz, kifoz, lordoz, yuvarlak omuz, omuz elevasyonu, belde, boyunda düzleşme gibi iskelet deformitelerine neden olur. Bu deformasyonlar sadece estetik açıdan değil fizyolojik açıdan da önemlidir. İç organlarımız iskelet yapımıza göre şekillendiği için eğriliğe bağlı olarak bası altında kalır ve organlarımızın düzgün çalışmasını önler. Kardiyovasküler, pulmoner, sindirim, dolaşım, lenfatik, hormonel sistemimiz etkilenir ve hatta psikolojik problemlere bile neden olur. Bununla birlikte baş, boyun, sırt, belde kronik ağrılar, belde, boyunda fıtıklar, siyatalji, kalça, diz, ayakbileği, omuz, dirsek problemleri, karpal tünel sendromu, eklemlerde dejenerasyonlar, tendinitler vs. problemler görülür.

Kas iskelet sistemi problemlerinde uygulanacak konservatif tedavide en etkin yöntemlerden biri, manuel terapi teknikleridir. Konnektif doku ve derin friksiyon masajı, myofasial gevşetme, mobilizasyon, manipülasyon, traksiyon gibi uygulamalar ve onu destekleyen; kuru iğne, akupunktur, refleksoloji, klinik yoga yöntemleri ile etkili sonuçlar elde edilir. İzlenecek yol; spazma giren ve kısalan kasların gevşetilip uzatılması, fasyanın gevşetilmesi, sinirlerin mobilizasyonu, kuvvetsiz olan kasların kuvvetlendirilmesi, kilitli olan eklemlerin açılması ve eklem mobilitesinin artırılmasıdır. Tedavi, problemlerin tekrar geri dönmesini engellemek için hastaya düzgün postür eğitimi verilerek desteklenir. Klinik yoga eğitimiyle de hastanın hem zihinsel hem de bedensel dengeye ulaşması sağlanır.